باشگاه مشتریان (Loyalty Club) چیست ؟

باشگاه مشتریان که با نام های باشگاه هواداری، باشگاه وفاداری، باشگاه  وفادار و باشگاه مشتری نیز خوانده می شود در واقع یک نرم افزار مدیریت مشتری است. بر خلاف نرم افزار CRM (Customer Relation Managenet) ، که بر روی مدیریت روال پیشرفت انجام کار مشتری در یک سازمان یا کسب و کار تمرکز دارد، نرم افزار باشگاه مشتری باید بر روی رفتار مشتری تمرکز کند و تحلیل درستی از رفتار مشتریان مانند تعداد دفعات مراجعه مشتری، فاصله بین مراجعات، مقدار خرید، مدت زمان از آخرین خرید، باشگاه مشتریان علاقه مندی های مشتریان، عادت های مشتریان و امثال آن داشته باشد تا بتوان بر اساس این تحلیل ها، تصمیمات درست در جهت تشویق مشتری به خرید یا مراجعه بیشتر گرفت و مدل کسب و کار را بر اساس علایق مشتری، نیاز ها و عادات او اصلاح نمود.باشگاه مشتریان

درباره باشگاه

باشگاه مشتری برنامه ای است که از طریق آن برای ایجاد وفاداری در مشتریان، مزایایی به گروهی از مشتریان شرکت اختصاص داده می شود. باشگاه مشتریان در اثر کنار هم گردآوردن مشتریان یک مجموعه و ثبت اطلاعات آن‌ها بوجود می‌آید. اطلاعات آن‌ها که در یک بانک اطلاعاتی ثبت شده و می‌توان از این طریق برنامه ریزی های مدونی برای آنها انجام داد. به عبارت دیگر باشگاه مشتری، بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آنها و مدیریت صحیح ارتباط با آنها است.

تاثیر باشگاه مشتری برفروش؟

این ایده، ابزاری نسبتاً جدید است که توسط برخی از شرکت های تجاری استفاده می‌شود و مشتریان فعلی و آینده نگر را با انگیزه‌ های ویژه‌ ای برای پیوستن به این باشگاه تشویق می‌کند. این انگیزه ها و مزایا در قالب کوپن، محصولات رایگان، امتیازات ویژه در شرکت های دیگر و…. ارائه می شوند. باشگاه مشتری، مشتریان را برای خرید از شرکت شما تشویق می کند.