Instagram

بلاگ

تاثیر محیط دیجیتال بر ذهن و رفتار خرید مصرف کننده ؟

تاثیر محیط دیجیتال بر ذهن و رفتار خرید مصرف کننده ؟

 

مشتریان آنلاین برای تکمیل تراکنش باید به اینترنت و روش پرداخت معتبر دسترسی داشته باشند. به طور کلی، سطوح بالاتر تحصیلات و درآمد شخصی با برداشت مطلوب تر از خرید آنلاین مطابقت دارد. افزایش قرار گرفتن در معرض فناوری همچنین احتمال ایجاد نگرش های مطلوب نسبت به کانال های خرید جدید را افزایش می دهد.

رفتار خرید مشتری در محیط دیجیتال

بازاریابی در محیط دیجیتال، رفتار خرید مشتری ممکن است تحت تأثیر برند و شرکت قرار نگیرد، زمانی که آنها تصمیم خریدی می گیرند که ممکن است به تعامل با موتور جستجو، توصیه ها، بررسی های آنلاین و سایر اطلاعات مربوط باشد. با جدا شدن سریع محیط دستگاه های دیجیتال، مردم بیشتر از تلفن همراه، رایانه، تبلت و سایر دستگاه های دیجیتال خود برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند. به عبارت دیگر، محیط دیجیتال تأثیر فزاینده ای بر ذهن و رفتار خرید مصرف کننده دارد. در یک محیط خرید آنلاین، تصمیم گیری تعاملی ممکن است بر تصمیم گیری مشتری کمک کند. هر مشتری تعاملی‌تر می‌شود، و با وجود بررسی‌های آنلاین، مشتریان می‌توانند بر رفتار سایر خریداران بالقوه تأثیر بگذارند.علاوه بر این، نه تنها این نظرات، مردم بیشتر به اطلاعات پست دیگران در مورد ستایش محصول در رسانه های اجتماعی متکی هستند. وصیت نامه مشکلات رایج در گذشته را نشان می دهد و برخی راه حل ها یا نظرات بازرگانان برای مراجعه به مشتری پیوست می شود.

متعاقباً، ریسک و اعتماد نیز دو عامل مهم تأثیرگذار بر رفتار افراد در محیط‌های دیجیتال هستند. مشتری در نظر دارد بین کانال‌های الکترونیکی جابه‌جا شود، زیرا آنها عمدتاً تحت تأثیر مقایسه با خرید آفلاین هستند که شامل رشد امنیت، ریسک‌های مالی و عملکردی می‌شود به عبارت دیگر، مشتری با خرید آنلاین ممکن است ریسک بیشتری نسبت به افرادی که در فروشگاه‌ها خرید می‌کنند دریافت کند. . سه عامل ممکن است افراد را در تصمیم گیری برای خرید تحت تاثیر قرار دهد، اول اینکه افراد نمی توانند قبل از دریافت محصول بررسی کنند که آیا محصول نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند یا خیر. ثانیاً، مشتری ممکن است نگران خدمات پس از فروش باشد. در نهایت، مشتری ممکن است بترسد که نمی تواند زبان مورد استفاده در فروش الکترونیکی را به طور کامل درک کند. بر اساس این عوامل، ریسک درک مشتری ممکن است به عنوان یک دلیل قابل توجه بر رفتار خرید آنلاین تأثیر بگذارد.

خرده فروشان آنلاین تأکید زیادی بر جنبه اعتماد مشتری دارند، اعتماد راه دیگری است که رفتار مشتری در محیط دیجیتال را هدایت می کند که می تواند به نگرش و انتظار مشتری بستگی داشته باشد. در واقع، طراحی محصولات یا ایده های شرکت نمی تواند انتظارات مشتری را برآورده کند. قصد خرید مشتری بر اساس انتظارات منطقی و همچنین بر اعتماد عاطفی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این انتظارات را می توان بر روی اطلاعات محصول و بازبینی دیگران نیز ایجاد کرد.

 

مصرف کنندگان با مراجعه مستقیم به وب سایت خرده فروش یا جستجو در میان فروشندگان جایگزین با استفاده از موتور جستجوی خرید، محصول مورد علاقه خود را پیدا می کنند. هنگامی که یک محصول خاص در وب‌سایت فروشنده پیدا شد، اکثر خرده‌فروشان آنلاین از نرم‌افزار سبد خرید استفاده می‌کنند تا به مصرف‌کننده اجازه دهند چندین اقلام را جمع‌آوری کند و مقادیر را تنظیم کند، مانند پر کردن یک سبد خرید فیزیکی یا سبد در یک فروشگاه معمولی. یک فرآیند «تسویه‌حساب» دنبال می‌شود (ادامه قیاس فروشگاه فیزیکی) که در آن اطلاعات پرداخت و

روند مصرف در فروشگاه های مجازی

تحویل درصورت لزوم جمع‌آوری می‌شود. برخی از فروشگاه‌ها به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند تا برای یک حساب آنلاین دائمی ثبت نام کنند، به طوری که برخی یا همه این اطلاعات فقط یک بار باید وارد شوند. مصرف کننده اغلب پس از تکمیل تراکنش، یک ایمیل تاییدیه دریافت می کند. فروشگاه‌های کمتر پیشرفته ممکن است به مشتریان برای تلفن یا ایمیل سفارش‌هایشان متکی باشند (اگرچه شماره کارت اعتباری کامل، تاریخ انقضا، و کد امنیتی کارت، یا حساب بانکی و شماره مسیریابی به دلایلی نباید از طریق ایمیل پذیرفته شوند. امنیت)

 

مدل های کسب و کار چیست؟

مدل کسب و کار چارچوبی برای چگونگی خلق ارزش توسط یک شرکت است. در نهایت، این پتانسیل یک کسب و کار را به ذات آن تقطیر می کند. یک مدل کسب و کار به سوالات اساسی در مورد مشکلی که قرار است حل کنید، نحوه حل آن و فرصت رشد در یک بازار معین پاسخ می دهد.

آیا ایجاد یک مدل کسب و کار موفق ضروری است؟

چه در حال شروع یک سرمایه گذاری جدید، چه در حال گسترش به یک بازار جدید، و یا تغییر استراتژی رفتن به بازار خود، شما می توانید از یک مدل کسب و کار استفاده کنید تا مفروضات و تصمیمات اساسی در مورد فرصت ها را در یک مکان ثبت کنید و مسیر موفقیت را تعیین کنید.

 

مدل کسب و کار در مقابل طرح کسب و کار

مدل های کسب و کار و طرح های تجاری هر دو ابزار مهمی هستند که به شما در ایجاد و اصلاح استراتژی خود کمک می کنند. بسیاری از اوقات هنگام پیگیری یک ابتکار تجاری جدید از هر دو استفاده خواهید کرد، اما هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می کنند.

نمونه‌های مدل کسب‌وکار متعددی برای انتخاب وجود دارد، و مدل کسب‌وکار بهینه برای هر شرکت متفاوت است – بسته به صنعتی که در آن هستید و مشکلی که می‌خواهید برای مشتریان خود حل کنید.

برخی از انواع مدل‌های کسب‌وکار محبوب‌تر هستند و برای صنایع خاص بهتر از سایرین کار می‌کنند. برای مثال، شرکت‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) اغلب از مدل‌های تجاری اشتراک و فریمیوم استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود نرم‌افزار برای مشتریان در دسترس‌تر باشد و در عین حال درآمد مکرر ارزشمندی را برای کسب‌وکار فراهم می‌کند. از سوی دیگر، بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی از مدل های کسب و کار درآمد پنهان برای کسب درآمد از طریق تبلیغات استفاده می کنند. این شرکت ها با ارائه دسترسی کامل به پلتفرم به صورت رایگان، کاربران بیشتری را جذب می کنند. به نوبه خود، این امر باعث ایجاد مخاطب ارزشمندتری برای تبلیغ کنندگان می شود.

همچنین ارزش در نظر گرفتن انواع مدل های کسب و کار رقبای شما را دارد. بگویید که رقیب شما از یک مدل کسب و کار اشتراکی بدون گزینه رایگان استفاده می کند. اگر یک مدل فریمیوم ارائه می دهید، ممکن است بتوانید مشتریان جدیدی (از جمله برخی از مشتریان رقیب خود) را جذب کنید که ترجیح می دهند قبل از خرید یک محصول را به صورت رایگان امتحان کنند. در این مثال، انتخاب یک مدل کسب‌وکار متفاوت از رقبا می‌تواند به شرکت شما مزیت بدهد.

در نهایت، بهترین مدل کسب و کار برای شرکت شما بستگی به این دارد که چه چیزی برای محصول و مشتریان شما مناسب است. اما چه از یک الگوی نمونه کسب‌وکار استفاده کنید یا یک الگوی جدید اختراع کنید، ایجاد یک مدل کسب‌وکار نیازمند تحقیق، برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل قابل توجهی است.

 

طرح کسب و کار شما احتمالاً شامل اهداف شرکت شما، منابع و روش هایی است که برای دستیابی به آن اهداف استفاده خواهید کرد، و حتی جدول زمانی مورد انتظار و عملکرد مالی شما. مدل کسب و کار و طرح کسب و کار شما با هم، ارزش مورد نظر محصول شما و نحوه برنامه ریزی شما برای ارائه این ارزش به مشتریان را توصیف می کند.

باشگاه مشتریان چیست ؟

وفادارسازی مشتریان به معنی پیشبرد دو هدف در رابطه با مشتریان است.ابتدا ایجاد بستری به منظور وفادارسازی مشتریان جدید و سپس در نظر گرفتن امتیازها و امکاناتی برای مشتریان وفادار میباشد.
برای وفادارسازی مشتریان جدید الورود به مجموعه، باید با استفاده از ترفندهایی آنها را به بازگشت به مجموعه و خرید دوباره تشویق کرد.

از جمله این ترفندها تخصیص تخفیف به مناسبت سالگرد تولد ،ارسال پیامک جهت تبریک این مناسبتها ، همچنین مطلع ساختن مشتری از ،و ازدواج مشتری، اهدا کارتهای اعتباری، با آرم و لوگو مجموعه به مشتری جهت تخفیف و ،تخفیف تخصیص داده شده .

ایجاد تخفیفهایی برای مناسبتهای خاص مانند نوروز و اعیاد دیگر و… میباشد.از مدیران و صاحبان انتظار دارند تا بخاطر وفاداری و خریدهای زیاد آنها، تخفیفی برای این افراد قائل شوند.

درصورتی که این افراد بعد از مدتی تخفیفی در ازای وفاداری خود نبینند، ممکن است از مجموعه دلسرد شوند و به فروشگاه دیگری روی آورند

امروزه در فروشگاهها و مراکز بزرگ و متوسط مدیریت تخفیفها و اداره کردن مشتریان در قالب وفادار و مشتریان جدید به صورت دستی امری پیچیده و سخت میباشد و احتیاج به صرف وقت و هزینه زیادی میباشد.

در این حالت شما مجبور به استخدام نیروی جدید میشوید یا در بهترین حالت نیاز دارید که ی نفر را مسئول این امر کنید، که در هر دوحالت هزینه های فراوانی برای شما دربردارد. استفاده از یک نرم افزار وفادارسازی علاوه بر کاهش هزینه (کاهش هزینه به خاطر کم شدن نیروی انسانی) ، امر وفادارسازی را هوشمندتر و مدیریت آن را ساده تر و کم هزینه تر خواهد کرد.

در این رابطه نرم افزارهایی وجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین آنها میکنیم.


معرفی باشگاه مشتریان

بعد از اینکه با فواید و ضرروت داشتن یک سیستم وفادارسازی برای خود آشنا شدید، این سوال برایتان پیش میآید که چه نرم افزاری برای نیازهای من مناسب است؟

و اینکه چه نرم افزاری در بازار نسبت به قیمت آن بهترین است ؟

نرم افزار باشگاه مشتریان رهاود ، یک نرم افزار وفادارسازی و مدیریت تخفیف، مناسب مجموعه ها و فروشگاههایی است که در نظر دارند فروش خود را با ترفندهای روز دنیا گسترش دهند.

این نرم افزار با شناخت نیاز صاحبان مشاغل امکاناتی ایجاد کرده که برای هر شغل و صنفی مانند رستورانها، هتلها، فروشگاههای زنجیرهای و حتی فروشگاهها و مغازههای کوچک مناسب می باشد.

این نرم افزار مشتریان را بعد از ثبت در پایگاه داده خود، بسته میزان وفاداری یا جدید بودن آنها و گروه اعتباری، تخفیفی و یا امتیازی  همچنین بسته به سیاست مجموعه، در یکی از گروه دارای خصوصیات و ویژگیهای منحصر بفرد خود میباشند. که به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم. هر کدام از این گروهها امکان تعریف و صدور کارت مایفر و بانکی را برای مشتریان خود دارند.

انواع طرح ها

اعتباری

در این نوع گروه به مشتریان یک میزان اعتبار داده می شود که به واسطه ی این ترفند مشتریان تشویق به بازگشت به فروشگاه و استفاده از این اعتبار میشوند که در نتیجه باعث خرید آنها از فروشگاه می شود.

امتیازی

در این گروه یک اعتبار اولیه برای مشتریان در نظر گرفته میشود و در هر بار خرید یک درصد ثابتی از میزان خرید بعنوان تخفیف برای دفعه بعدی که مشتری برای خرید به فروشگاه میآید، در نظرگرفته می شود. با ابن ترفند مشتری به بازگشت دوباره به فروشگاه ترغیب میشود.

تخفیفی

در این نوع گروه به مشتریان در هر بار خرید درصد ثابتی (که قبلا توسط مدیریت مشخص شده) تخفیف تخصیص داده میشود. این تخفیفها می توانند محدود شوند و تا سقف مشخصی به مشتری تخفیف داده شود.

بعد از ثبت اطلاعات مشتری و مشخص شدن گروه این شخص، نرم افزار قادر است 3 راه شناسایی برای این فرد به ما پیشنهاد دهد. بسته به سیاست مجموعه، نرم افزار رهاورد در مواقع بعدی که این فرد میتواند از طریق کارت بانکی، کارت مایفر یا فقط از طریق یک کد اشتراک او را ، به فروشگاه می آید تشخیص دهد. کارتی که این نرم افزار برای اشخاص صادر میکند علاوه بر اینکه او را تشویق به خرید و بازگشت به فروشگاه میکند، همچنین جنبه تبلیغاتی نیز به خاطر لوگو و آرم مجموعه که روی کارت چاپ شده نیز دارد.

 

مزایای طراحی سایت چیست و چرا باید سایت داشته باشیم؟

1- امروزه مردم بجای دفترچه تلفن از اینترنت استفاده می کنند:

واقعیت این است که امروزه مردم بیشترین و مهم ترین اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت می یابند.مشتریان بالقوه از گوشی های موبایل و جستجو در اینترنت تصمیم می گیرند که نزد کدام پزشک یا کلینیک بروند ، از خدمات کدام شرکت خدماتی استفاده کنند و کالای مورد نظر خود را از کجا وچگونه تهیه کنند.طبق تمام اصول و روش های بازاریابی، نادیده گرفتن چنین پتانسیل عظیمی بسیار اشتباه خواهد بود. Continue reading “مزایای طراحی سایت چیست و چرا باید سایت داشته باشیم؟”

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان

در اثر گردآوردن مشتریان یک مجموعه کنار هم و ثبت اطلاعات آن‌ها به وجود می‌آید. اطلاعات آن‌ها که در یک بانک اطلاعاتی  ثبت شده و می‌توان برای آن‌ها برنامه ریزی مدون انجام داد. بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آن‌ها و مدیریت صحیح ارتباط با مشتریان. ابزار نسبتاً جدیدی که توسط برخی از شرکت‌های تجاری استفاده می‌شود، مشتریان فعلی و آینده نگر را با انگیزه‌هایی ویژه‌ای برای پیوستن به این باشگاه تشویق می‌کنند. Continue reading “باشگاه مشتریان”

مایکل دل تاجر و موسس شرکت دل

زمانی که میخواهید تصمیمی بگیرید؛ از خودتان دو سوال مهم بپرسید:
آیا این تصمیم من را به هدفم نزدیک تر میکند؟
آیا این تصمیم من را از هدفم دورتر میکند؟
اگر پاسخ سوال اول تان مثبت بود؛ منتظر نباشید،
همان را انتخاب کنید.

💎شرکت ندای فراهان آریا💎
ساخت و طراحی وب سایت🔹
اپلیکیشن🔹
باشگاه مشتریان🔹
☎️03136278182
📱09133162011
@farahan_aria

 

باشگاه مشتریان تحت وب

راه اندازی باشگاه مشتریان عبارتی است که امروزه زیاد می‌شنویم؛ اگر کمی در زمینه‌ی مارکتینگ و جذب مخاطب کنکاش کرده باشید حتما با این برنامه وفاداری مواجه شده اید. برنامه باشگاه مشتریان که از آن با عنوان نرم افزار لویاتی هم یاد میکنند یک برنامه‌ی جامع است که تمام ویژگی‌های مهم برای جذب و حفظ مشتری را شامل می‌شود. یک باشگاه مشتریان خوب برای حفظ مشتری از روش ها و تکنیک هایی مثل پاداش، تخفیف یا بازی سازی (Gamification) استفاده می‌کند. Continue reading “باشگاه مشتریان تحت وب”

طراحی سایت اختصاصی یا آماده؟

مقایسه طراحی سایت اختصاصی و استفاده از قالب آماده وب سایت

مزایا داشتن اپلیکیشن موبایل

یکی از سوالات متدوال که ممکن است برای شما پیش آید ، چرا اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار لازم است؟

با توجه به استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند، وجود اپلیکیشن های موبایل باعث شده است که این رقابت بین کسب و کارها هیجان انگیز تر شود.

طبق آمار گوگل ، افراد برای جستجو کردن مطالب خود از طریق موبایل بجای جستجوی سنتی از طریق کامپیوتر ها رو به افزایش است ، از اینرو گوشی های هوشمند جایگزین خوبی برای افراد می باشددر نتیجه، تجارت از طریق تلفن همراه رو به رشد است. و کسب و کارها، بزرگ و کوچک، به دنبال آن بودند.

Continue reading “مزایا داشتن اپلیکیشن موبایل”

سلام !

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت فروشگاهی : آیا به دنبال وب سایت فروشگاهی ای هستید که محصولات خود را نمایش داده و به فروش برسانید؟ آیا تا به حال از یک فروشگاه آنلاین خرید کرده اید؟با ما همراه باشید تا از ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی برای شما بگوییم

Continue reading “سلام !”