تاثیر محیط دیجیتال بر ذهن و رفتار خرید مصرف کننده ؟
مشتریان آنلاین برای تکمیل تراکنش باید به اینترنت و روش پرداخت معتبر دسترسی داشته باشند. به طور کلی، سطوح بالاتر تحصیلات و درآمد شخصی با برداشت مطلوب تر از خرید آنلاین مطابقت دارد. افزایش قرار گرفتن در معرض فناوری همچنین احتمال ایجاد نگرش های مطلوب نسبت به کانال های خرید جدید را افزایش می دهد.
رفتار خرید مشتری در محیط دیجیتال
بازاریابی در محیط دیجیتال، رفتار خرید مشتری ممکن است تحت تأثیر برند و شرکت قرار نگیرد، زمانی که آنها تصمیم خریدی می گیرند که ممکن است به تعامل با موتور جستجو، توصیه ها، بررسی های آنلاین و سایر اطلاعات مربوط باشد. با جدا شدن سریع محیط دستگاه های دیجیتال، مردم بیشتر از تلفن همراه، رایانه، تبلت و سایر دستگاه های دیجیتال خود برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند. به عبارت دیگر، محیط دیجیتال تأثیر فزاینده ای بر ذهن و رفتار خرید مصرف کننده دارد. در یک محیط خرید آنلاین، تصمیم گیری تعاملی ممکن است بر تصمیم گیری مشتری کمک کند. هر مشتری تعاملیتر میشود، و با وجود بررسیهای آنلاین، مشتریان میتوانند بر رفتار سایر خریداران بالقوه تأثیر بگذارند.علاوه بر این، نه تنها این نظرات، مردم بیشتر به اطلاعات پست دیگران در مورد ستایش محصول در رسانه های اجتماعی متکی هستند. وصیت نامه مشکلات رایج در گذشته را نشان می دهد و برخی راه حل ها یا نظرات بازرگانان برای مراجعه به مشتری پیوست می شود.
متعاقباً، ریسک و اعتماد نیز دو عامل مهم تأثیرگذار بر رفتار افراد در محیطهای دیجیتال هستند. مشتری در نظر دارد بین کانالهای الکترونیکی جابهجا شود، زیرا آنها عمدتاً تحت تأثیر مقایسه با خرید آفلاین هستند که شامل رشد امنیت، ریسکهای مالی و عملکردی میشود به عبارت دیگر، مشتری با خرید آنلاین ممکن است ریسک بیشتری نسبت به افرادی که در فروشگاهها خرید میکنند دریافت کند. . سه عامل ممکن است افراد را در تصمیم گیری برای خرید تحت تاثیر قرار دهد، اول اینکه افراد نمی توانند قبل از دریافت محصول بررسی کنند که آیا محصول نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند یا خیر. ثانیاً، مشتری ممکن است نگران خدمات پس از فروش باشد. در نهایت، مشتری ممکن است بترسد که نمی تواند زبان مورد استفاده در فروش الکترونیکی را به طور کامل درک کند. بر اساس این عوامل، ریسک درک مشتری ممکن است به عنوان یک دلیل قابل توجه بر رفتار خرید آنلاین تأثیر بگذارد.
خرده فروشان آنلاین تأکید زیادی بر جنبه اعتماد مشتری دارند، اعتماد راه دیگری است که رفتار مشتری در محیط دیجیتال را هدایت می کند که می تواند به نگرش و انتظار مشتری بستگی داشته باشد. در واقع، طراحی محصولات یا ایده های شرکت نمی تواند انتظارات مشتری را برآورده کند. قصد خرید مشتری بر اساس انتظارات منطقی و همچنین بر اعتماد عاطفی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این انتظارات را می توان بر روی اطلاعات محصول و بازبینی دیگران نیز ایجاد کرد.
مصرف کنندگان با مراجعه مستقیم به وب سایت خرده فروش یا جستجو در میان فروشندگان جایگزین با استفاده از موتور جستجوی خرید، محصول مورد علاقه خود را پیدا می کنند. هنگامی که یک محصول خاص در وبسایت فروشنده پیدا شد، اکثر خردهفروشان آنلاین از نرمافزار سبد خرید استفاده میکنند تا به مصرفکننده اجازه دهند چندین اقلام را جمعآوری کند و مقادیر را تنظیم کند، مانند پر کردن یک سبد خرید فیزیکی یا سبد در یک فروشگاه معمولی. یک فرآیند «تسویهحساب» دنبال میشود (ادامه قیاس فروشگاه فیزیکی) که در آن اطلاعات پرداخت و
روند مصرف در فروشگاه های مجازی
تحویل درصورت لزوم جمعآوری میشود. برخی از فروشگاهها به مصرفکنندگان اجازه میدهند تا برای یک حساب آنلاین دائمی ثبت نام کنند، به طوری که برخی یا همه این اطلاعات فقط یک بار باید وارد شوند. مصرف کننده اغلب پس از تکمیل تراکنش، یک ایمیل تاییدیه دریافت می کند. فروشگاههای کمتر پیشرفته ممکن است به مشتریان برای تلفن یا ایمیل سفارشهایشان متکی باشند (اگرچه شماره کارت اعتباری کامل، تاریخ انقضا، و کد امنیتی کارت، یا حساب بانکی و شماره مسیریابی به دلایلی نباید از طریق ایمیل پذیرفته شوند. امنیت)